FOLLOWER's ...

macam mna nak kekalkn kasih sayang pada SOMEONE HINGGA HUJUNG USIA ?.


Giler panjangkan TITLE dye . . .  huhu . . . 


         JOM SEMAK SIKIT KAT BWAH . . .   =)
 
1. Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. .  kalu kowng meletakkan sesuatu hubungan berdasarkan perasaan, ia hanya akan gagal krna perasaan sentiasa berubah dari masa ke semasa...

2. Sayangi dia seadanya. Di dunia terdapat hampir berbillion manusia dengan personaliti . . Dia sebenarnya seorang yang istimewa dan biarkan ianya kekal begitu. Jngan sesekali terfikir untuk mengubah apa-apa tentang dia sbb sekali kowang mengubah , selamanya kowang akan terus mengubah dirinya . . mesti kowang masih ingat, kowang terpikat pda dia, coz dia adalah dia. . . ! bukn sbb owg lain . . kn2??  so . . xde alasan untuk kowang mengubah dia untuk menjadi seseorang yang lain. . . kecuali mrubah kearah KEBAIKAN . . .   ^__^



3. Sayangi dia sepenuh hati. Sesungguhnya dia telah banyak berkorban untuk kowang . . . . Dgn kelebihan yang ada padanya , dia berpeluang untuk menjalin hubungan dengan seseorang yang lebih sempurna (tu pon kalu dye mau ) tapi demi cinta, dia telah memilih diri kowang . . . so , jangan sekali kali mencba untuk mempermainkan keluhuran cintanya. . . . or  awas ! kowang akan rasa mnyesal nnty . .   ;-)

4. Hormati pendirian dan keputusan dia. Jngn kowang merayu dan jgn membuat alasan supaya dia menerima cinta kowang sbb nnty , yang akan kowang dapat darinya hanyalah CINTA SIMPATI , TERPAKSA dan BUKANNYA CINTA SETULUS HATI . . . . Mcm give N take ! kita bg , dye trima dgn rela . . . so akan sama2 akn dpat n rsa CINTA SETULUS HATI . . ingat tuh !

5. Yakinkan diri kowang keistimewaan dia. Dia adalah satu-satunya di dunia ini dan jangan mengharapkan kesempurnaan dari dia coz dia telah cukup sempurna semenjak kowang mula terpikat padanya n terjatuh hati pda dye . .

6. Percaya akan dirinya. Sentiasa berbaik sangka padanya, kalu kita menginginkan begitu darinya . . Pastikan kowang pon akan sentiasa mperlakukan diri kowang pada tempatnya sebelum melakukan apa-apa. Jika anda sendiri tidak dapat menerimanya, apalagi dia. . . Contohnya yg selalu aku pegang : kalau kita xnak owg tuh buat kita  , cm tuh la jugak..owg xsuka kita wat cm tuh kat owg . . kn2??    ^__^

7. Jangan berjanji menyayangi dia untuk selama-lamanya sbb selama-lamanya bagi kowang mungkin akan berakhir keesokkan harinya , sbb kita xtau apa akan jadi esok2 nnty . . mgkin esok kita akan khilangan dye . Tapi bjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari itu adalah hari yang terakhir untuk kowang berdua. . . .

8. BERCINTA dengannya adalah seperti memberi hati kowang kepadanya n perlu sntiasa siap sedia untuk hdapi msalah2 yg akan timbul . . ye la kn , kalu TAKUT DILAMBUNG OMBAK , JGN BERUMAH DITEPI PANTAI . . n HIDUP KITA UMPAMA RODA , KDANG DIATAS , KDANG DIBAWAH. . mksdnya kita xtau apa yg akan terjadi apa yg akan berlaku selpas tuh . . n kalu takut dikecewakn..xyah bercinta trus . . .   ;-)  tapi kepercayaan itu penting. Percayalah kepadanya, insyaallah . . .  dia akan melindunginya sepenuh jiwa dan raga. . . kalu niat kita baik , baiklah jadinya nnty . . .

9. Jangan sesekali meninggalkan dia tanpa alasan. Dia bukan hanya akan menangis kecewa dan kemudian meneruskan hidupnya seperti biasa, tapi  jiwanya akan mati secara perlahan. . .

10. Jangan cepat berbangga dengan diri kowang , mendapatkan hatinya bukanlah satu kejayaan yang mutlak tapi anugerah itu hanya layak kowang peroleh setelah kowang berjaya menyayanginya hingga akhir hayat . . Ketahuilah, dia memilih kowang adalah krana dia percaya bahawa kowang adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. kowang telah bersusah payah dan berusaha dngn sedaya upaya untuk memenangi cintanya , maka dengan itu haruslah ANDA juga berusaha untuk terus mencintai dirinya apapun keadaannya . . . (Wahh ! ayat buku lg ! )  ^__^





kowang pkior la yg selebihnye yee .... ?  DH BESOR KN . . . ??  

BUKA MINDA , TANYA HATI  . . .   ^__^

WAALAWEHH !  Hihihi . . . . .  

No comments: