FOLLOWER's ...

Pandangan owg pada kita . . .

Suatu hari seorang penceramah terkenal membuka seminarnya dengan cara yang unik..

Sambil memegang wang RM100, dia bertanya kepada hadirin,

“Siapa yang nak duit ini?”.

Kelihatan ramai penonton angkat tangan menunjukkan ramai yang minat.

“Saya akan berikan ini kepada salah seorang dari anda , tapi sebelumnya perkenankanlah saya 
buat ni dulu.”


Dia berdiri mendekati hadirin. Wang itu diramas-ramas dengan tangannya sehingga renyuk...
Lalu bertanya lagi,

“Siapa yang masih mahu duit ini?”
Jumlah tangan yang mengangkat tak berkurang.

“Baiklah,” jawabnya,

“Apa jadinya bila saya melakukan ini?”

Ujarnya sambil menjatuhkan wang itu ke lantai & melenyek-lenyekkan dgn kasutnya. Meski masih utuh,kini wang itu jadi amat kotor,lusuh dan amat renyuk...

"OK, sekarang masih ada yang berminat?”.
Tangan-tangan yang angkat ke atas masih tetap banyak.

Hadirin sekalian, Anda baru saja menghadapi sebuah pelajaran penting. Apapun yang terjadi dengan wang ini, anda masih berminat kerana apa yang saya lakukan tidak akan mengurangi nilainya.

Biarpun renyuk,lusuh dan kotor, wang ini tetap bernilai RM100 juga...



p/s :


Dalam kehidupan ini, kita pernah beberapa kali terjatuh, terkoyak, dan dipenuhi kotoran akibat 
keputusan yang kita buat & situasi yang menerpa kita dalam sesuatu keadaan dahulu...

Dalam keadaan seperti itu, kita merasa tak berharga, tak bererti.

Padahal apapun yang telah & akan terjadi, kowang tidak pernah akan kehilangan nilai di mata 
mereka yang mencintai kowang, lebih-lebih lagi di mata Tuhan...
Jadi walau bagaimana kotor pun kowang , kita masih mempunyai nilai yang tersendiri.... 


'Sayangilah diri anda', bertaubat jika membuat dosa, terus berusaha jika gagal kerana diri kita sebenarnya amat berharga...

Dan jangan terlupa kita adalah makhluk Allah yang di pandang sama, hanya iman dan takwa 

yang membezakan kita. . . . 


^__^


so ... kita xperlu pk sangat apa pndangan owg pada kita ... 
kalu itu yg kita rsa bgus buat dri kita , so ... teruskan !    =)



"SEGMEN CIK YUYUE : FOLLOWER BAWAH 700"




 Jom ... follow blog SEGMEN  Pwencess Yuyue ) ... <---- klik sini ye ....   =)

OKEH !  Nak cter ckit kat bawah nieh asal usul blog sye  ... ~ ~ 

Terwujudnya blog ni yg penuh dgn BUNGA-BUNGA CINTA , baru 7 bulan . . . masih belum subur lg . . . ( 12.06.2011 )     ^__^
k, kat sini saya bg kowang tgk first entry saya ... ( y aku buat blog ? <--- klik sini ... =)     msa ni nk bt link kat cni pn xreti lg . . . just highlight , malunye ... ! !  =p


Okeh , mcm dekat link tadi , sbb sya berblog , coz nak luahkn CERITA CINTA . . .  =)
Untuk sume owg , just nk share . . . cinta sya sndri n cerita cinta owg lain dan nk owg tau tentang cinta sbenarnya . . . dan suka intai2 blog2 owg yg cumil2 . . .  ;-)


Alamak ! nk nasihatkn blog yg otai2 . . . eRmm . . . apa yer ? ?   hihi ...  ^__^
Tak tau la nk nasihat apa . . . sbb sya pown blum otai lg nk bina blog nie . . . 
masih dlm keadaan layu . . N masih belum subur  . . . ngee ~ ~ ~    =)



terima kasih coz sudi singgah ke DUNIA CINTA . . . .    ^__^



~ ~ Sudah jadi PENGANTIN ~ ~








=)     Ni mesti ingt aku la tu jadi pngantin kan ?  hihi ...  ^__^
Bukn la...pngantin tu pmpuan COUSIN aku lorhh . . . yg sebelah tu , baju biru baru aku . . . aikk . . . knapa aku plak dok sebelah dye ?? haa...nk gtaw la nieh , sbb aku jadi PENGAPIT dye . . Hihihi . . . setakat nie mmpu jadi PENGAPIT je la dlu . . . nk jadi PENGANTIN , Lambat lg oke . . .   =p

                                          Nak tgk lg pic . . .  ?  jum turun lg . . .   =)



Haa .... khwin dgn KAPTEN  TUDM . . . Cm nie la adat diowang , jalan bwah pedang , kiri kanan ada ekskot kat tepi , Aku pown merasa sekali ler  jalan bawah pedang tuh ~ ~ ~  hihihi .....   =p
kiri kanan ada ekskot , ( gedik seketika  ~ ~  )  haha ....!   ;-)


Okeh ! ni plak msa shoot outdoor pengantin kat luar . . . kami pown sibuk-sibuk la jgak kan . . . . ni sume cousin aku . . . 



Dan yg last skali , aku pn nk post la jgak kat semak nieh . . . haa.....nk tau kat mna yg semak-semak nieh ? ?  Ada sesapa yg dok PENANG ?   kat AIRPORT lerr  . . .  ^__^





Okeh !   cter dh habis . . . .   ^__^ 
sO . . . cm mna ? Lepas ni kalau kowang nk khwin ke , kakak kowg ke , kwan2 kowang ke . . . boley gtau la tempat untuk shoot outdoor pngantin kat AIRPORT  . . . .  ( yg dalam PENANG je lah . . )  kalau kat luar jauh sgt nnty nk datang PENANG . . . .   ~ ~  ^__^


OKEH !  setakat ni je la aku cter . . . .seKiaN TeRiMa KaSiH . . . .  Hahaha . . . .  !   =)




     



ooPssS .. kowang JATUH CINTA ke ?



                                                                      love is .... ?
  1. Korang rasa dia sangat istimewa berbanding lelaki lain..
  2. Bila teringatkan dia, korang asyik tersenyum-senyum.. ^__^
  3. Korang suka pandang dia secara sembunyi..
  4. Bila pandangan mata bertaut..jantung dup dap dup dap.. !!  hoho....  ;)
  5. Korang suka berada dekat dengan dia. Kalau boleh xnak dia hilang dari pandangan mata..
  6. Korang suka mengelamun & jadi kaki berangan..
  7. Diari korang banyak tulis pasal dia..
  8. Kalau dulu suka dengar lagu R&B, hip hop, dance dan sebagainya yang rancak..kini korang suka dengar lagu jiwang-jiwang.... (tngkap leleh ) hehehe ...  =)
  9. Korang jadi cerewet dengan penampilan diri. Kalau boleh, korang tak nak dilihat oleh dia dalam keadaan selekeh or tak cantik..
  10. Korang hilang selera makan..lapar pun tak terasa agaknya..(tdo xlena , mandi xbsah ~~) gitu la rupa kowang ...  ;)
  11. Korang cuba dekat dengan kawan dia dan mencuri jalan untuk dekat dengan si dia..
  12. Kalau kawan korang wat lawak..tumpuan korang kat dia. Orang lain gelak sakan , kita duk mengelamun.. (dlam hati , kalau la aku dapat ~~ )  hihihi ....
  13. Korang akan simpan SMS dari dia walaupun hanya sepatah kata. Kalau SMS kawan korang..terus didelete. ish ish ish...!! ~~  (=__=')
  14. Walau korang excited tahap tak hengat , nak dekat ngan dia, bila dah dekat wat tak tahu je..
  15. Kalau korang tengok dia dengan perempuan lain, korang rasa nak mengamuk. Gitu gak kalau ada orang lain pandang si dia tu..( Huhh ! bley fight nieh ! )
  16. Setia tunggu dia call korang walaupun dia tak berjanji..
  17. Sebelum nie korang tak suka 1 benda nie, gara-gara si dia tu korang jadi suka pulak. Pelik betul..
  18. Mulut kata kawan..di hati kata lain. Korang semangat nak delete nombor dia, tapi sayangnya korang hafal pulak no tu..
  19. Korang suka baca novel cinta or lyan cter hindustan dan bayangkan perhubungan yang indah itu adalah korang dengan si dia.. (huhh! sengal ~~)
  20. Korang tulis tarikh pertemuan, isi perbualan & segala pasal si dia tu dalam diari..  (ouuch ! so cweet ~ )  ^__^



So , ada x tanda - tanda tu kat kowang ? ? 


Kalau ada .... lu pk la sndri yew ~ ~   xkan tu pn den nk kena ajo ...?
^__^

BELAJAR MENCINTAI ORNG YG TDAK SEMPURNA DENGAN SEMPURNA

Ketika kita berada di tempat pada saat yang tepat, Itu namanya kesempatan.
Ketika kita bertemu dengan seseorang yang membuatmu tertarik,
itu bukan pilihan, itu kesempatan.


Bertemu dalam suatu peristiwa bukanlah pilihan,
Itupun adalah kesempatan.


Bila kita memutuskan untuk mencintai orang tersebut,
Bahkan dengan segala kekurangannya,
tu bukan kesempatan, itu adalah pilihan.


Ketika kita memilih bersama dengan seseorang walaupun apapun yang terjadi,
Itu adalah pilihan..


Bahkan ketika kita menyedari bahawa masih banyak orang lain
Yang lebih menarik, lebih pandai, lebih kaya daripada pasanganmu
Dan tetap memilih untuk mencintainya,
tulah pilihan...


Perasaan cinta, simpati, tertarik,
Datang bagai kesempatan pada kita.
tetapi cinta sejati yang abadi adalah pilihan.
Pilihan yang kita lakukan.
Kita juga berhak memberi peluang
kepada insan yang benar2 cintakan kita
Mungkin org tersebut adalah pilihan yg tepat buat kita..


Kadang2 org yg selalu kita endah x endah yg kita xamik peduli..
sebenarnya dialah org yg kita cari2 selama ni..
cuma kita terlepas pandang dan kita ttp hiraukan
tentang perasaan kita yg terlalu menyintai kekasih kita
yg kurang memberi kesungguhan seperti yg kita harapkan..
dan dalam pada tu kita nmpak pulak kesungguhan org lain
yang xde kene mengena langsung dengan diri kita
lebih drpd yg ditonjolkan oleh kekasih kita sendiri..


xsalah bg peluang..xsalah mencuba..
walaupun cinta tu xboleh dipaksa2..
tp kita boleh belajar menyayangi dye..
belajar menyintai kekurangan dia..
kita lihat dan tgk apa yg die lakukan
disaat2 kita kesorangan dan terluka..
siapa yg berada disamping kita..
yg memberi semangat dan sokongan buat kita..
yg hilangkan kebosanan pada awal2 kita kehilangan kekasih..
tempat kita meluahkan pasaan dan kerinduan pada kekasih
yg tinggalkan kita..siapa yg selalu berada dekat dgn kita..
xpenah bersungut pn walaupun xlekang dibibir kita..
ucap kata2 masih cinta , masih syg dan rindu pada kekasih yg tinggalkan kita..
Dia tetap ada untuk kita..bila kita perlukan seseorang dia sentiasa ada..
Sikapnya melebihi sikap yg ditonjolkan oleh kekasih kita sendiri..
Xsalahkan memberi peluang..bersikap adil..bukan kah cinta tu kadang2
memerlukan pengorbanan..dan mungkin org tu lah yg kita cari2 selama ni ....
dan xsalah kata2 dari seorang *****....
"cinta itu tidak buta tp kita yg telah dibutakan kerana terlalu cinta dan sygkan seseorang.."


Dan bg aku pasangan jiwa dan cinta sejati benar-benar ada..
Dan memang ada seseorang
Yang diciptakan hanya untukmu
Semuanya terserah kepada DIA untuk menentukan segalanya..
lambat atau cepat saja persoalannye...   ^__^

BILA PEREMPUAN MENANGIS . . . .




Pernah x kowng tertanya-tanya knapa seorang perempuan menangis hanya kerana seorang lelaki ? 


Mungkin sebab kowang dah terbiasa dengan ~AUTA~ prempuan memang suka menangis ... kan ??  ^__^

Seorang perempuan takkan menangis dengan mudah, tetapi hanya bila dia mula menyintai ssowng , dia mula merendahkan egonya untuk kowang semata-mata kerana CINTA ~ ~

Apabila dia menangis di hadapan kowang ,
Apabila dia menangis kerana kowang ,
Pandanglah matanya ...
Bolehkan kowang rasakan apa yang dia rasa ?
Pernah x kowang CUBA untuk MEMAHAMI apa yang dia rasa?


Fikirkan …
Berbaloikah dia menangis ?
Dihadapan kowang ?
Hanya kerana kowang ?

Dia menangis bukan kerana dia lemah,
Dia menangis bukan kerana dia kasihan atau simpati,
Dia menangis,
Kerana dia tidak lagi mampu untuk menangis didalam hati,
Kesedihan yang dirasainya menjadi semakin berat untuk disimpan . . .

Guys !
Cuba ambil masa untuk berfikir, buka kejap otak tu ,
Jika si dia menangis hanya kerana kowang,
Mungkin sudah tiba masanya kowang fikir kembali di mana silap kowang ,
Kerana hanya kowang je tahu apa jawapannya . . .   ^__^

Fikirkan,
Kerana suatu hari nanti,
Ianya mungkin terlalu lambat untuk menyesal,
Atau terlalu lambat untuk mengucapkan “maafkan saya…”

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana kowang, janganlah kowang biarkan dia menangis keseorangan . . . Beradalah disisi dia, menemani dia, kerana dialah yang akan setia dengan kowang sehingga akhir hayat kowang . . .   =)

Guys, kalau seorang perempuan menangis kerana kowang , janganlah kowang meninggalkan dia selagi dia masih memerlukan kowang dan masih mmerlukan bahu untuk dia lepaskn beban di hati dye . . . Kerana kowang akan merosakkan hidup dye . . .

Guys, JANGAN PERNAH 
mengungkapkan rasa cinta kowang kepada seorang perempuan selagi kowang belum benar-benar yakin dan sedia untuk bercinta. Kerana kowang hanya akan membuatkan si dia sakit dan sengsara . . . Mmg mudah bagi seorang perempuan untuk berpura-pura melupakan cinta lamanya terutama cinta pertama , tetapi bukan mudah untuk membuang parut dalam jiwanya ...  ;-)



Berhati²lah ~ ~ Jika kamu membuatkan seorang wanita menangis .... kerana Allah SWT
mengira air matanya .... Wanita datang dari tulang rusuk lelaki , tidak dari
kakinya untuk berjalan di atasnya, bukan dari kepalanya untuk menjadi
lebih degil, tetapi dari sisinya untuk menjadi sama , di bawah lengan
untuk dilindungi dan di sebelah sisi hatinya untuk disayang



^___^















macam mna nak kekalkn kasih sayang pada SOMEONE HINGGA HUJUNG USIA ?.


Giler panjangkan TITLE dye . . .  huhu . . . 


         JOM SEMAK SIKIT KAT BWAH . . .   =)
 
1. Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. .  kalu kowng meletakkan sesuatu hubungan berdasarkan perasaan, ia hanya akan gagal krna perasaan sentiasa berubah dari masa ke semasa...

2. Sayangi dia seadanya. Di dunia terdapat hampir berbillion manusia dengan personaliti . . Dia sebenarnya seorang yang istimewa dan biarkan ianya kekal begitu. Jngan sesekali terfikir untuk mengubah apa-apa tentang dia sbb sekali kowang mengubah , selamanya kowang akan terus mengubah dirinya . . mesti kowang masih ingat, kowang terpikat pda dia, coz dia adalah dia. . . ! bukn sbb owg lain . . kn2??  so . . xde alasan untuk kowang mengubah dia untuk menjadi seseorang yang lain. . . kecuali mrubah kearah KEBAIKAN . . .   ^__^



3. Sayangi dia sepenuh hati. Sesungguhnya dia telah banyak berkorban untuk kowang . . . . Dgn kelebihan yang ada padanya , dia berpeluang untuk menjalin hubungan dengan seseorang yang lebih sempurna (tu pon kalu dye mau ) tapi demi cinta, dia telah memilih diri kowang . . . so , jangan sekali kali mencba untuk mempermainkan keluhuran cintanya. . . . or  awas ! kowang akan rasa mnyesal nnty . .   ;-)

4. Hormati pendirian dan keputusan dia. Jngn kowang merayu dan jgn membuat alasan supaya dia menerima cinta kowang sbb nnty , yang akan kowang dapat darinya hanyalah CINTA SIMPATI , TERPAKSA dan BUKANNYA CINTA SETULUS HATI . . . . Mcm give N take ! kita bg , dye trima dgn rela . . . so akan sama2 akn dpat n rsa CINTA SETULUS HATI . . ingat tuh !

5. Yakinkan diri kowang keistimewaan dia. Dia adalah satu-satunya di dunia ini dan jangan mengharapkan kesempurnaan dari dia coz dia telah cukup sempurna semenjak kowang mula terpikat padanya n terjatuh hati pda dye . .

6. Percaya akan dirinya. Sentiasa berbaik sangka padanya, kalu kita menginginkan begitu darinya . . Pastikan kowang pon akan sentiasa mperlakukan diri kowang pada tempatnya sebelum melakukan apa-apa. Jika anda sendiri tidak dapat menerimanya, apalagi dia. . . Contohnya yg selalu aku pegang : kalau kita xnak owg tuh buat kita  , cm tuh la jugak..owg xsuka kita wat cm tuh kat owg . . kn2??    ^__^

7. Jangan berjanji menyayangi dia untuk selama-lamanya sbb selama-lamanya bagi kowang mungkin akan berakhir keesokkan harinya , sbb kita xtau apa akan jadi esok2 nnty . . mgkin esok kita akan khilangan dye . Tapi bjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari itu adalah hari yang terakhir untuk kowang berdua. . . .

8. BERCINTA dengannya adalah seperti memberi hati kowang kepadanya n perlu sntiasa siap sedia untuk hdapi msalah2 yg akan timbul . . ye la kn , kalu TAKUT DILAMBUNG OMBAK , JGN BERUMAH DITEPI PANTAI . . n HIDUP KITA UMPAMA RODA , KDANG DIATAS , KDANG DIBAWAH. . mksdnya kita xtau apa yg akan terjadi apa yg akan berlaku selpas tuh . . n kalu takut dikecewakn..xyah bercinta trus . . .   ;-)  tapi kepercayaan itu penting. Percayalah kepadanya, insyaallah . . .  dia akan melindunginya sepenuh jiwa dan raga. . . kalu niat kita baik , baiklah jadinya nnty . . .

9. Jangan sesekali meninggalkan dia tanpa alasan. Dia bukan hanya akan menangis kecewa dan kemudian meneruskan hidupnya seperti biasa, tapi  jiwanya akan mati secara perlahan. . .

10. Jangan cepat berbangga dengan diri kowang , mendapatkan hatinya bukanlah satu kejayaan yang mutlak tapi anugerah itu hanya layak kowang peroleh setelah kowang berjaya menyayanginya hingga akhir hayat . . Ketahuilah, dia memilih kowang adalah krana dia percaya bahawa kowang adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. kowang telah bersusah payah dan berusaha dngn sedaya upaya untuk memenangi cintanya , maka dengan itu haruslah ANDA juga berusaha untuk terus mencintai dirinya apapun keadaannya . . . (Wahh ! ayat buku lg ! )  ^__^





kowang pkior la yg selebihnye yee .... ?  DH BESOR KN . . . ??  

BUKA MINDA , TANYA HATI  . . .   ^__^

WAALAWEHH !  Hihihi . . . . .  

betul ke CINTA TU MENYAKITKAN ?



Setiap orang mempunyai makna cinta yang tersendiri. Ada yang kata, AWAS !cinta tu menyakitkan dan jangan kau hampirinya.. ! Tetapi, ada juga yang kata, cinta itu mengasyikkan sehingga kau akan terbawa-bawa dengan ombak asmaranya... Dan ada juga yang kata, cinta itu indah dan tiada ungkapan yang dapat menyatakan maksud cinta yang sebenar. . . . Sbenarnya pndapat stiap indvdu tu berbeza2. . .


Bagi yg kata cinta tu menyakitkan, ianya memang benar... Walau sepadan mana pun sepasang kekasih itu, akan ada juga masalah yang akn timbul. . .  Ianya boleh diibaratkan, langit tak semestinya sentiasa cerah...kn ?  Dalam berkapel ni, kita memang tidak boleh lari dari masalah. . . .  SO. . . kita sendiri yang HARUS menghadapinya dan juga menyelesaikan masalah tersebut. . . . tu sume terplang pda khndak dri masing2 . . . .



Kesakitan cinta ni makin terasa ngilunya bila sebuah pasangan itu hancur musnah. . .  Apa yang dijanjikan selama ini, menjadi dusta belaka.( waah ! ayat baku . . . ) hihihi . . .  baru je clash, semuanya jadi tak kena. .  Semuanya dipersalahkan . . . Itu tak betul, ini tak betul. Terasa diri ni dihimpit oleh sebuah keretapi dan tiada siapa yang ingin menolong... huhuhu...  ;-)


sO . . .  kalau ANDA ingin bercinta dengan seseorang, ingatlah . . . Cinta ini tak semuanya indah..
Dan . .  ! ANDA perlu bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan yang berlaku. . .  Yang pasti, dalam percintaan akan ada pasang surutnya perhubungan. . .  Cuma kita tidak tahu, bila ia akan berlaku . . Mungkin hari ini, esok, lusa dan bila-bila masa...huhu . . .   ^__^

WaallawweH . . . !   ^__^

ni aku nk share la ckit PUISI CINTA . . . .   =)

Tentang Cinta
Patah ranting bercerai kuntum ,
Meniti belati menusuk jantung;
resah kasih menanti cantum,
isi berita tak mahu kunjung..


Lelah mencari kelaut sepi,
berlabuh cinta dipangkal bicara;
rindu sudah dirantai hati,
namun hilang jiwa kemana..


Cendara pura indahnya kota,
beradu puteri cendana sari,
lapangkan dada segarlah jiwa,
barukan nampak isinya hati..

BUAT PERTAMA KALINYA . . . .

yeah!! I was looking for love. . but, I'm still not ready yet to give my heart to someone. . . right! I do know is we should not reject the sincere and honest love, which comes to us. . but, if our hearts can not receive love from him, not that would hurt our own hearts? erRmm. . . .

I am still waiting for that love, give, and receive love me.,. yeah! give and take. . .
.   ^___^



ACECEH ! tajuk cm sempoi jer . . . hihi . . .

Huhh !! wat pertama kalinya , aku nak MELUAHKAN perasaan kat sni . . .   =)
Selalu asyik cter psal cinta owg jer . . . NOW !  cerita cinta aku sendiri . . . 
Hihihi . . . . erRm . . .  skang ni aku bukan xmo trima cinta dari owg lain , but ! aku xREADY msalahnya . . disebabkn selalu dikecewakan bila aku mula bg hati kat owg . . ye . . mmg ada owg yg nk kn aku , baik , jujur , yg btul2 ikhlas mau kn aku , tapi bnda ni kan soal hati dan prasaan . . . kalu sbelah pihak sja xckup kn nk pertahankn hbngan tuh . . btul x ?  hati aku xboleh nk bg kat owg lain , nk wat cm mna..kn2 ? so bukn salah aku la kn . . ? bila aku mula nk kan someone yg berjya BUKA PINTU HATI AKU , huhh !! xnak kat aku la plak . . . aku rsa skang ni situasi aku . . the bez word , MENUNGGU n MENANTI CINTA YANG BELUM PASTI . . . !  ^__^
Hahaha... WHO MY PRINCE CHARMING . . . ?   =)

Tapi kn , skang ni solo pn bez jgak . . . tau sbb apa ? BEBAS . .  ! xde owg yg nk control kuar dgn sapa pon . . apa yg aku buat skang . . n wat bnda yg untuk KEPUASAN DIRI SNDRI . . .
walaupn aku suka citer TENTANG CINTA , sbb sbnarnya CINTA ITU INDAH . . . kalau kita GIVE n TAKE !     =)

aku nak2 cinta mcm dalam novel . . . cter cinta . . . hihi . . . tu berangn je la , tipu la kn kalu cinta nie xde masalah lngsung kn . . .huhu . . .
so , harap2 ada la owg yg akan memahami lepas bca bnda nie ye . . . bkn apa , xnak sakitkn hati sesapa pon . . . .
N to u. . . I am still waiting for love of you. . . until you open the DOORS of your hearts, God willing. . .JIKA ALLAH IZINKAN . . . 


I am happy with my life right now . . . !     ^___^

mybe orang yg syangkn kamu mcm nie . . . =)


  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya. 
  2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
  3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
  5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘selamat pagi’, ‘selamat hari minggu’, ‘selamat tidur’, ‘take care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
  6. Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
  7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.
  8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
  9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu – kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.
10.  Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu – kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.





11.  Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.
12.  Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
13.  Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
14.  Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
15.  Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh.
16.  Dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, dekat dihati?’




17.  Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
18.  Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
19.  Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.
20.  Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
21.  Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
22.  Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
23.  Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain, dia sentiasa menunggu kamu.
24.  Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.


“Pernah x , ada orang yang berbuat seperti di atas kepada kowang? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut… Kowang akan menyesal melakukannya!”  ^__^

Ya Allah,
Seandainya rindu ini suci maka terbitkanlah,
Seandainya ukhuwah ini kudus maka panjangkanlah,
Seandainya luka ini berhikmah maka biarlah,
Seandainya ingatan ini berfaedah maka teruskanlah.
Kudambakan keredhaanMu..
Ya ALLAH,
hanya kau yang tahu apa yang aku rasa saat ini..
Aku tidak jemu berdoa kepadamu meminta petunjuk..
Andai rasa kasih ini dapat menenangkan jiwa kau berkatilah ia,
Andai rasa rindu ini yg kau kehendaki,
kau teruskanlah titip rasa rindu itu dalam hati ini,
akan setia menunggu andai itu yang tertulis.

♥ the magic love ♥



Sekian alam mngetahui CINTA itu indah dan mmbhgiakan . . . 
Apabila ia datang dalam khidupan seseorang itu , segala yang sakit akan terawat dan segala yg bruk akan mnjadi cantik. . . 
Itulah antara MAGISnya SEBUAH CINTA !
jom skodeng2 ....  ^__^



1. Cinta itu mmpu mngubah hidup seseorang dgn sekelip mata , antaranya mmpu mmbuatkn seseorang kaya itu menjadi miskin dan miskin mnjadi kaya . 

2. Hanya dgn cinta ssorang yg tdak pernh senyum , pemarah , dan pnas baran boley mngukir senyuman setiap saat . 


3. Cinta boley mnjadikan satu saat itu , mmbhgiakan tetapi cinta itu juga sbnrnya boleh mnjadikan 1 saat itu mnyakitkn .


4. Apabila berbicara soal CINTA , tiada siapa pon yg mmpu mnjelaskn bgaimna rsanya sebuah CINTA . 


5. Kuatnya cinta adakalanya boleh mruntuhkan gunung yg GAH !!  bukit yg tinggi dan laut yg luas . 

6. Cinta tdak akan indah jika psangn tdak mmpu mnjadi SAHABAT bgi psangan .Kekasih terbaik adalah SAHABAT TERHEBAT ! 


7. Saat mncintai seseorang jangan pernh berharap si dia akan mncintai kamu sama seprti kamu mncintainya. Ini kerana salah seorang diantara kmu pasti akan mmberikan lebih dan seorang lg kurang . 


8. Cinta buknlah sekadar perasaan SAYANG mnyayangi semata mata  tetapi apa yg lebih penting harus juga ada keikhlsan kerna perasaan syng mnyayangi itu boleh datang dan pergi bgitu shaja . 

9. Sebuah CINTA SEJATI mampu mndengarkn apa yg tdak dikatakan dan mngerti apa yg tdak dijelaskn . Ini kerana cinta tdak dtg dari mulut dan lidah , ataupn fkiran seseorang tetapi CINTA LAHIR DARI HATI YG PALING DALAM . 



10. Bila tiba saat kamu mncintai seseorng kamu harus mmpersiapkn diri untuk mnerima pendritaan . Bukan nmanya cinta andai ia hnya mmbhgiakan . 






CINTA ITU BOLEH DI UMPAMAKAN BAGAI MAKAN SAMBAL BELACAN . . . 
WALAU PEDAS HINGGA MENGALIR AIR MATA , TAPI MASIH DIMAKAN JUA . . .   


^___^   walawehh . . . . !!

♥ ♥ i guess it is fall in love again ♥ ♥



Ku hadiahkan kalungan cinta ku pada mu di hari yang paling bermkna untuk kita berdua. Ku sandari hati mu dengan melodi keriangan cinta kita agar bisa kau merasai dan menikmati kebhgian cinta bersama diri ku. Kasih syg mu penawar hati. . . . 
Mengubati setiap ruang-ruang yg ada di hati. . .




Kini seluruh nafas ku mncantum dgn cinta ku sehingga nama mu bergetar di dada ku. . .
Kasih syg ku penyembuh kedukaan mu merawati tiap ruangan kesepian mu . . ku harap cinta ku kan terus suri dihati mu . Seikhlas cintamu kpada ku . . . 
Aku xprnah sangsi atau ragui kasih syg mu . . .  ♥



Ku rembaskan titisan cinta ku di hati mu seprti hujan yg mnjadi musim di bumi tika ini. . . Ku hambarkan rasa rindu ku pada mu , seperti hujan renyai yang mngndang waktu . Ku tebarkan cahaya  kasih ku seprti mentari yang mnerangi alam ketika mnakluki bumi . . Ku anyamkan kelopak rindu ku agar ia mnyubur seprti pelangi yang tersembunyi selpas hujan berhenti . Kini ku UTUSKAN KALIMAH CINTA ku pada mu . . Ku amat mncintai mu , ku ingin adanya kamu di samping ku . Setiap yg aku ungkapi hari ini hnyalah tertuju untuk mu kasih , kan ku semai gelora cinta ini dengan baja-baja kesucian kasih mu . . .




Kini bermula lah episod cinta kita yg baru . . .
Sambutlah ku cinta abadi , agar ia bersemadi dalam hati . . .
Sambutlah kasih ku yg suci , agar jiwa mu sentiasa disirami . . .
Terimalah belaian ku ini . . . Agar diri mu mnikmati keikhlasan ku ini . . .



SAYANG . . .
Cinta ini hnya untuk mu walaupn ada sjuta halngan dihadapan kita , kau teramat dekat dihati ku , walaupn kita di jaraki keadaan yg mnimpa kita , nmun kasih syg yg kita tdak pernah berubah .
Kita diikatkan dgn rantaian kesetiaan . Kau percyakan aku , aku percyakan engkau . . . apa jua yang kita lakukan , kita saling mmpercayainya . Namun aku masih mngejar hati mu , walaupn lelah , aku masih tetap setia dgn ikatan cinta ini . Kekuatan hati ku hnya kerana kasih syg mu . . Ketika kita dibelnggu kesedihan aku dan kau . Kau cuba mmbhgiakan , ku harap juga takdir akan mrestui cinta kita . . .
Menemukan kita dalam iktan yg telah mndalam yg akhirnya mncantumkn kita di istana cinta , yg penuh dgn kasih syang . Berikan kita peluang untuk hidup bersama . Kerana dlm hati kita sdah termenterai jnji yg tdak mngkn berubah smpai bila-bila . . krana cinta ini , TERLALU INDAH !



                         DOGENG SI PARI-PARI

** Aku lah si pari-pari yang akhirnya dapat terbang kembali . Setelah kepatahan sayap kiri. . . .
Permulaan yang ku harap baik ini , ku harap kekal abadi . Akulah si pari-pari , yang mula kenal hidup ini . . Ada pasang , ada surutnya . . Namun ku harap ianya tdak melemahkn diri . Akulah si pari-pari yg masih mndaki gunung cinta abadi . Ku harap akan ada sinar yang kekal , agar cinta ku bersemi setiap detik . . . ♥

♥ ♥♥ ♥ . . . so MANY LOVE . . . ♥ ♥♥ ♥

1.Kepada Kawan2 aku Yang ........... SINGLE
Cinta itu seperti rama-rama. Semakin dikejar, semakin jauh ia lari. Tapi jika korang hanya membiarkan ia terbang, ia akan datang kepada korang apabila korang mengharapkan ia. Cinta boleh membuat korang berasa gembira, tetapi selalunya ia menyakitkan, tetapi cinta hanya istimewa apabila korang memberi kepada orang yang benar-benar menghargainya. Oleh itu, ambillah masa, dan pilihlah calon yg terbaik...

2.Kepada Kawan2 aku Yang ............ TIDAK SINGLE
Cinta tidak perlu menjadi orang lain "orang yang sempurna." Ia mencari seseorang yg boleh membantu korang menjadi orang yang terbaik...Jadilah diri sendiri dalam mencintai orang lain.. Biarkan cinta yg menilai, bukan dirimu..

3.Kepada Kawan2 aku Yang............PLAYBOY / PLAYGIRL
Jangan sekali-kali mengatakan "I love you" jika korang tidak peduli tentang cinta... Jangan sekali-kali bercakap tentang perasaan jika korang tidak berada di sana. Jangan sekali-kali menyentuh kehidupan jika korang maksudkan untuk memecahkan hati orang lain...Jangan sekali-kali melihat dalam mata apabila semua yang korang lakukan adalah satu pembohongan. Perkara keji seorang lelaki boleh lakukan untuk seorang gadis adalah membiarkan gadis itu jatuh cinta apabila dia tidak bercadang utk mencintainya..

4.Kepada Kawan2 aku Yang ............ SUDAH KAHWIN
Cinta tidak mengenai "salah siapa",... tetapi "saya minta maaf.".... Tidak "di mana awak", ...tetapi "Saya di sini." ...Bukan "bagaimana awak"..., tetapi "Saya faham."....Tidak "Saya ingin kamu",.... tetapi "terima kasih awak"..

5.Kepada Kawan2 aku Yang ............ BERTUNANG
Langkah yang benar keserasian bukan tahun-tahun yang dibelanjakan bersama-sama tetapi bagaimana kebaikan korang untuk satu sama lain.

6.Kepada Kawan2 aku Yang ............ PUTUS CINTA
Patah hati.?. biarkan..biarkan ianya berlalu pergi.. Cabaran yang dihadapi adalah tidak untuk hidup dalam patah hati tetapi untuk belajar daripada pengalaman itu...

7.Kepada Kawan2 aku Yang ............ NAIF
Bagaimana untuk menjadi pencinta..? Belajarlah untuk kenal apa itu Cinta.. bersederhanalah dalam bercinta..Jangan ditagih cinta orang.. kelak engko akan tertagih..

8.Kepada Kawan2 aku Yang ............ PASIF
Cinta..Ia boleh memecahkan hati korang untuk melihat korang suka dan gembira dengan orang lain tetapi ia lebih menyakitkan jikalau korang mengetahui bahawa orang yg korang suka tidak gembira dengan korang...

9.Kepada Kawan2 aku Yang ............ TAKUT UNTUK MENGAKU
Cinta menyakitkan apabila korang memutuskannya dengan seseorang. Kesakitan akan jelas terasa bila korang sudah break up... Tetapi cinta lebih menyakitkan apabila orang yang korang cintai tidak tahu bagaimana yg korang rasa...

10.Kepada Kawan2 aku Yang ............ MENUNGGU
Satu perkara yang menyedihkan tentang hidup adalah apabila korang bertemu dengan seseorang dan jatuh cinta,..korang cuma tahu menunggu, menunggu dan terus menunggu untuk dicintai.. korang sedar, korang cuma bertepuk sebelah tangan, korang masih juga menunggu.. biarkan.. biarlah cinta itu pergi.. lepasnya..carilah pengganti yg lain..

11.Kepada Semua Kawan2 Aku.......
Hasrat aku untuk korang adalah...seseorang lelaki / wanita yang bercinta itu, supaya jujur, kuat, matang, tidak pernah berubah, menaikkan semangat dan perlindungan, menggalakkan, memberi ganjaran dan mementingkan diri sendiri... Tiada apa yg lebih suci dari Cinta Kepada Ilahi.. Mungkin susah untuk aku mengaku.. bahawa aku mencintai Allah.. Sekadar dibibir sahaja.. semua orang boleh ucapkan.. tetapi hati... hati..itu yg membezakan cinta kepada Ilahi or kepada manusia...

kalau lah . . . . ^___^

Andai lelaki tahu..

Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andai lelaki tahu..

Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..

Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itu maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang berantem. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak sesuatu yang terjadi.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan cerewet, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda risih, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan berkata dia mau kamu berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima kamu seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan kamu, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan kamu dan masih mengangap kamu anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. terkadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, kamu akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk kamu .

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia melebay-lebay. Dia bukannya mahu dipujuk dengan uang atau hadiah, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak mencintai kamu tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan bilang lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mau menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia denganmu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan menjadi tengking, dia bukan bermaksud untuk menjadi tengking, tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan sikanya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.

Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar mencintai anda. Perempuan sulit untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..

Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbedaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun sebenarnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda...

hanya untuk di share . . . !!    ^___^

WAHAI ! lelaki SERIUS . . . KAMU DIKEHENDAKI . . . !

Wahai LELAKI SERIUS !!  KAMU DIKEHENDAKI . . . !!


~ ~ Mencari ssorang psangan yg benar-benar sesuai bukn lah mudah ye . .   =)
KOMITMEN yg paling penting okeh !  kalau nk dlam perhubungan tuh selalu MEKAR BAK MUNGE ROS !    ^____^ 
~ ~ Tapi KAUM ADAM nih ! selalu diragui . . . di WAS-WAS  . . . Bila terjalinnya pnyatuan hati ke hati nieh . . . eRmMM. . . . . sO . . mcam mna nie ekk??
~ ~ Adakah diowg nie benar-benar SERIUS ! ?? HAHH !!  JOM ! kita usYa ckit. . . .  =p


YA ! Dia benar SERIUS . . . .  =)

* HAFAL SANGAT . . . 
~ Semua bnda psal kita , melekat . melekap trus kat dalam kepla hotak dye ! hihihi . . . .   =p 
sepnjang perkenanlan kita , apa sja sume dye tawu. . . Darpda tarikh2 penting , hingga ke restoran FEBERET kowg dye dh tawu . . . Semuanya TIP TOP ! ! Kira prihatin la . . kalu bhsa yg lembut sikit. . . huhu . . .

* ORANG PERTAMA . . . 
 ~ Apa sja msalah yg kowng hdapi . dye adalah owg prtama yg akan muncul . . kira mcm ultraman la . .ada je msalah dye yg akan dtg dlu . . huhu . . .   =)  xkira la , wktu bila pown . . dye msti akan ada! 
YA ! haruslah dye ada . . sbb kowg kan JANTUNG HATI dye . . .   ^_____^

*TERINGAT-INGAT . . . 
~ Setiap kali kowang berjauhan , msti dye akan kenangkan dri kowg tuh . . kata owg , tapi bkn kata owg je tawu. . . kata aku jugak ler . . .  =)   BIAR JAUH DIMATA , TAPI DEKAT DI HATI . . . mcm Tv9 tuh ! DEKAT DIHATI . . !  =)  walaupn dye keje jauh ke . . apa ker . . DYE xkan pernh lupa untuk bertnyakan khbar kowg setiap ari . . .

* PENGKRITIK TETAP . . . 
~ Dia adlah CERMIN kamu ??? setiap apa yg kowg lakukan , pasti akan dikritik olehnya . Ingat ! tapi bkn kritik yg xelok la . . . tapi kritik yg NEGATIF la yer . . . Kdang2 kritik ni pon boleh jadi yg POSITIF kat kowng . . untuk majukan dri kowng tu jugak ler kan. . . .   =)    erRmmMM . . . . . 
Kalau dlm FB pun . dye rajin komen2 kat status ataupon kat pic kowng , tu mksdnya . . . dye selalu intai2 kowg pnya profile tawu . . . hihi . . .  =p    

*CURAHAN HATI KE HATI . . . 
~Jika soal keje mnjadi luahan itu prkra biasa jer . . TAPI , kalau tuh luahan apa sja yg berkaitan dgn KELUARGA , or hal yg agak PERIBADI . . . tu dh sudah mmbawa mksd kowng ke satu tahap yg lain . . . pndai2 PKIOR ler yer . . .  =)   sbb dye dh percyakan kowng smpai dye boleh mluahkan soal kluarga dan pribadi . . Sebab , lelaki nie kn , bukn jenis yg suka buka msalah sndri . so . . . HARGAILAH dan BERPEGANGLAH PADA KEPERCAYAANNYA . . ! OK !    ^__^

* RENCANA MATANG . . . 
~ Hahh !!  nie mknanya dye btul2 SERIUS DGN KOWNG . . .  =)   bila dye dh mula bercakap n cba mrancang masa depnnya dgn kowng , tu tandanya kowg sudah tersenarai . . .  dalam urusan 'MESTI BUAT' atau 'MESTI ADA' dye . . .


okeh !  sekarang . . .  ^____^


oOH ! Dia TIDAK SERIUS  . . .  =(

* RAHSIA DEMI RAHSIA . . . 
~ Setiap apa yg berlaku pda dri dia sume nk rahsia . . .  dye mgkin xciter pda kowng apa msalah dye yg sbenarnyakan . . ataupn xpernh nk kongsi msalah dye dgn kowng . Nmpaknya dye blm yakin dgn kowg lg la tuh , kowng plak jgn selalu mndesak plak sruh dye citer . . kalu dye xnk biarkan jer. . biar dye sndri yg nak cter . xperlu nk pksa kan. .?? =)   bila dh tiba msanya dye psti akan citer n luahkan. . . 

*TIDAK PERNAH MENGKRITIK . . . 
~ Jangan bngga dlu kalau dye x mngkritik apa2 lngsng . . erRm  . . . . buknnya kamu sempurna didepannya lg tawu ! tapi sbenarnya dye xpernh peduli dgn kowng . Lelaki yg serius dgn kowng xkan pernh terfkir 2kali nk mngkritik ataupn mmberikan teguran. . kalau kowg dh wat salah . . msti la dye akan tgur kowg kn. . ?? coZ . . . xsemua owg PERFECT ! n xpernh buat slah kan . . .??? 

* LAMA TUNGGU . . . 
~ HmmM . . . . pernah x kowng mngalami situasi dimana kalu kowg CALL or SMS dye , lama ark nk tunggu dye jwab call kowang or nk REPLY balik sms kowang tuh . . . ??? kalau pernh , berhentilah berharap . coZz . . . Walau sesibuk mna sekali pn dye , kalau owg TERSAYANG yang call or sms , mesti dye akan call balik ataupn sms balik . Kalau xde respon lngsng . . . hMmMmm . . . . . LU PK LA SENDIRI !!  Hahaha...  =P


* PUJIANNYA MELANGIT . . . 
~ Setiap hari , pasti ada sja pjian n kata2 manis dye kat kowng . . walaupn kowang tau . . kowg xde la CANTIK MANA pn kan time nk kuar DATE ker , tapi dye tetap puji kowang tinggi melangit , smpai ada yg part2 kowg rsa dh cm nak terkoyak sluar kowng tuh kan. . . hahaha . . . . dye nk puji walaupn xcntik mna pon time tuh . hihihi.....  OopPsSs...... dengar plak dye pnggil kowang dgn pnggilan YUNK ataupn BABY . . . ? ? ? ? OoH ! !  Xyah terkejut la. . . . MYBE , dye ada gak pnggil nma cm tuh kat PEREMPUAN lain . . . haha. . . . tapi yg nie xsume la kan . .   =p




huhh!!  penat aku . . . so . . cm mna ? ? ?   

hHmMM . . . .  pikiorR la sendiri . . . 

TANYA HATI . . . . BUKA MINDA . . . .  !   ^____^
Xde kena mngena yg hidup ataupn yg dh mati . . . .    









    





 

aku akan selalu bersama mu . . . ^__^

Alihkan matamu ke laut,
airnya cantik membiru &
penuh ketenangan..
tetapi hanya Allah saja yang
tahu rahsia di dalamnya....
begitulah dengan kehidupan
manusia,
riang ketawa...
tetapi hanya Allah yang tahu
rahsia kehidupannya..
Jika kau rasa
kecewa,pandanglah ke sungai,
airnya tetap mengalir,biarpun
berjuta batu menghalang..
Jika kau rasa sedih..
pandanglah ke langit..
kau akan sedar bahawa Allah
sentiasa bersamamu. . . .
  ^___^

suara hati . . .



♥♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥​¸.... ¸.·´¨) ¸.·*¨)♥
Aku tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki.Biarlah aku hanya cantik di matamu. Apalah gunanya aku menjadi idaman banyak lelaki sedangkan aku hanya bisa menjadi milikmu seorang. Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu seolah-olah aku ini barang yang bisa dimiliki sesuka hati.


♥♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥​¸.... ¸.·´¨) ¸.·*¨)♥
Aku juga tidak mau menjadi penyebab kejatuhan seorang lelaki yang dikecewakan lantaran terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat aku berikan. Bagaimana akan kujawab di hadapan Allah kelak andai ditanya? Adakah itu sumbanganku kepada manusia selama hidup di muka bumi? Kalau aku tidak ingin kau memandang perempuan lain, aku dululah yang perlu menundukkan pandanganku. Aku harus memperbaiki dan menghias pribadiku karena itulah yang dituntut oleh Allah. Kalau aku ingin lelaki yang baik menjadi suamiku, aku juga perlu menjadi perempuan yang baik. Bukankah Allah telah menjanjikan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik?


♥♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥​¸.... ¸.·´¨) ¸.·*¨)♥
Tidak kunafikan sebagai remaja, aku memiliki perasaan untuk menyayangi dan disayangi. Namun setiap kali perasaan itu datang, setiap kali itulah aku mengingatkan diriku bahwa aku perlu menjaga perasaan itu karena ia semata-mata untukmu. Allah telah memuliakan seorang lelaki yang bakal menjadi suamiku untuk menerima hati dan perasaanku yang suci. Bukan hati yang menjadi labuhan lelaki lain. Engkau berhak mendapat kasih yang tulen.


♥♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥​¸.... ¸.·´¨) ¸.·*¨)♥
Diriku yang memang lemah ini telah diuji oleh Allah saat seorang lelaki ingin berkenalan denganku. Aku dengan tegas menolak, berbagai macam dalil aku kemukakan, tetapi dia tetap tidak berputus asa. Aku merasa seolah-olah kehidupanku yang tenang ini telah dirampas dariku. Aku bertanya-tanya adakah aku berada di tebing kebinasaan? Aku beristigfar memohon ampunan-Nya. Aku juga berdoa agar Pemilik Segala Rasa Cinta melindungi diriku dari kejahatan.


♥♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥​¸.... ¸.·´¨) ¸.·*¨)♥
Kehadirannya membuatku banyak memikirkan tentang dirimu. Kau kurasakan seolah-olah wujud bersamaku. Di mana saja aku berada, akal sadarku membuat perhitungan denganmu. Aku tahu lelaki yang menggodaku itu bukan dirimu. Malah aku yakin pada gerak hatiku yang mengatakan lelaki itu bukan teman hidupku kelak.


♥♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥​¸.... ¸.·´¨) ¸.·*¨)♥
Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku untuk memilih permata sedangkan aku hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana.Tetapi aku juga punya keinginan seperti wanita solehah yang lain, dilamar lelaki yang bakal dinobatkan sebagai ahli syurga, memimpinku ke arah tujuan yang satu.Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf Alaihisalam, juga harta seluas perbendaharaan Nabi Sulaiman Alaihisalam, atau kekuasaan seluas kerajaan Nabi Muhammad Shallallahu `Alaihi Wassalam, yang mampu mendebarkan hati juataan gadis untuk membuat aku terpikat.


♥♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥​¸.... ¸.·´¨) ¸.·*¨)♥
Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatiku juga hatimu. Itu janji Allah. Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan dimubazirkan perasaan itu karena kita masih tidak mempunyai hak untuk begitu. Juga jangan melampaui batas yang telah Allah tetapkan. Aku takut perbuatan-perbuatan seperti itu akan memberi kesan yang tidak baik dalam kehidupan kita kelak.


♥♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥♫♥♥♫♥♫♥​¸.... ¸.·´¨) ¸.·*¨)♥
Permintaanku tidak banyak.Cukuplah engkau menyerahkan seluruh dirimu pada mencari ridha Illahi. Aku akan merasa amat bernilai andai dapat menjadi tiang penyangga ataupun sandaran perjuanganmu. Bahkan aku amat bersyukur pada Illahi kiranya akulah yang ditakdirkan meniup semangat juangmu, mengulurkan tanganku untukmu berpaut sewaktu rebah atau tersungkur di medan yang dijanjikan Allah dengan kemenangan atau syahid itu. Akan kukeringkan darah dari lukamu dengan tanganku sendiri. Itu impianku.Aku pasti berendam airmata darah, andainya engkau menyerahkan seluruh cintamu kepadaku.

cinta punya CERITA lah . . . ! =)


                                                                                                                                                           * jom kita citer ckit TENTANG CINTA . . Nak ?? alaaa......CINTA NI BEZ TAWU . . .   =)
Tak de mknanya hidup kalau tak de cinta nieh . . . Cinta tu indah tawu klau btul dgn cara dye . . .
Dan cinta nie boleh jadi " BOOSTER " terbagus kita nak capai kecermelngan kalau btul caranya . . .

* siapa menolak cinta , dye tak akan dicintai . . sedangkan dicintai tu salah 1 KEPERLUAN . . !  Hihihi....Antara owg benci dgn owg cinta , kowg nk yg mna ? haa . . .klau aku nk owg cinta lah . .
owg cinta kita boley dpt mcm-mcm dari dye tau , tapi kalau owg benci . . . ??  dapat apa ?? so pk la sndri . . . =) tu aku yg ckp lah , kalau kowg aku xtau la kn. . .tu kowg pnya psal lah ! huhuhu . . .   =P

* SO . . . . Salah x bercinta ?? aku rsa xsslah pown . . . asalkan btul dgn cara n kaedah dye kn . ermM . . . . tapi cinta nie xsemestinya pda owg je kn ? cinta jugak wajib pda Tuhan , ibu bapa , kwan-kwan  . . . haa.....dan yg paling pnting , DIRI SENDIRI okeh . . . huhu . . .
sbbnya , nk cintai owg , kita perlu cinta pda dri sndri. haaa.....tu baru btul . bila kita cinta pda dri sndri , baru kita boley cintakn owg . kalau owg tu pegy tu yg frust mnonggeng tu kan . . ? mcm aku nie haa.... hihihihi . . . =p

* dengar nieh ! aku rsa nk pesan kat kaum hawa , " lebih baik sowng wanita mngahwini lelaki yg mncintainya lebh darpda beliau mncintai lelaki tersebut . . . "
Ehh !!  knpa plak  ??  bnyak sbbnya . . . xpayah la cter satu2 . aku pown malas dh nk taip pnjang2 nieh .letih dh jari ni haa... ! hihihihi. . . =p

* cuma sbbnya yg boley aku gtau , ,
biasanya wanita mmg mudah mnyintai dan bila mnyintai . . . terlebih2 plak . Biasalah hati pmpuan kn , cepat tersentuh , terharu . . . hati pmpuan terlalu rapuh .   =)  cinta lelaki dan pmpuan bnyak bezanya . .
tu jer aku boley ckap dari apa yang aku faham psal cinta . . . kalau kowg rsa lain , itu kowg pnya hak la... =)    huhu . . .



BUKA MINDA ! TANYA HATI !      =)

puitis CINTA . . .

Tinggal dalam bingkai hatiku sebagai teman seperjalanan.
Aku tertawa kau bahagia,kau menangis aku terluka...
Kita mungkn tak menyadari,
aku bahkan kian tak mengerti.
Perlahan...ketulusanmu menyamarkan kisah pertemanan kita.

Tidak kusesali sekian cerita yg mendekatkan kau dan aku,
luka menjadi jembatan kian dekat hatimu dan aku.
Barangkali suatu saat kau akan memperoleh sebuah kisah indah yg lain.
meski tak mampu kubayangkan kau dengan yang lain,
kubiarkan mulutku berkata tidak,meski hatiku kian tersiksa.

Dengan sia-sia aku mencarinya ke setiap alasan,ke setiap pertemuan dan ikatan.
Kucoba yakini tak ada apapun disini,tidak rindu yg perlahan kian menyiksaku.
Dengarlah rekan seperjalananku,....
jika saja angin mampu berbicara jujur
dia akan berbisik sejuta rindu yg terpantul dalam bilik hatiku.
Menembus mega-mega,menggantung diangkasa...menghuni kedalaman jiwaku,
terkunci dalam bibirku meski tersirat dari tatapanku.

Tautkan saja,lepaskan label persahabatan kita
jika saja ku mampu menanggalkan segala segan...
Ku hadirkan bingkai jiwaku,
kubiarkan nama kita tertulis di sana.
menghapus jarak dan kesakitan di masa lalu.
Mungkin saja,...
kutemukan damai disisimu,
dan kau temukan kesejatian cinta bersamaku.

CINTA APA MACAM NIE ? ? ?



* * Kowg bercinta arkk ? ? Bercinta apa bendanya tu , tu bukan cinta namanYa .
Yang dinamakan cinta tu , bila saling sayang mnyayangi , saling mmerlukan , dan kasih mngasihi . . . tu baru nmanya CINTA ! nie kalau sowg jer tergedik-gedik . Sedangkan dye lnsung xtau apa2 , tu bukan CINTA nmanya . . tu namanya SYOK SENDIRI . . !! Hihihi . . . ada sesapa yg tersa ke ?? aku mnta maaf la yer. . . bukan nk kutuk , just nk OPEN ckit minded kowg tuh . . bagi nmpk ckit yg selama nie kowg just dibutakan oleh cinta dye jer . . .  huhu . . .


** Orang yg bercinta mcm nie , nmanya buang masa je . . . .
' HOI !! KUAR LAH DARI PNJARA YG XNAMPAK TUH , KALAU OWG DH XNK TUH CARI JE OWG LAIN YANG NAK KAN KO TUH Haaaa. . . !!!  hahaha . . . . nie pesanan untuk dri aku sndri jugak . .  =p  untuk kowg jugak la yea....  ^____^


** Tau x ? ? Haaaa . . . nk gtau la nieh ! CINTA tdak berbalas sama mcm soklan tnpa jwapan . Macam soklan PEPERIKSAAN yg x dijwab , yg aakan mnyebabkan tuan pnya kertas soklan tu tak lulus . . Dia gagal sebelum disahkan gagal . .

** soOO. . . Jom kita cipta 'KEAGUNGAN' dri dan tanam dalam hati . "Owg xsuka. . . xpa , 1 hari nnty , kau tawu sapa aku ! " Huhh !! cHaiYOK !!! ChaiYOK !!! hahaha. . . . .  =)  semngat terlebh la plak...

** Dan jgan cepat GIVE UP !! Kalau nk bercinta . . kena berani la . .   =)   Macam dlm buku tulis la kan , " kalau takut dilambung ombak , jgn berumah di tepi pntai ". So , kalau takut dikecewakan N takut nk hadapi risiko dalam PERCINTAAN , tak payah la bercinta. . . lagi senang kan...? ? ?  huhuhu . . . .


WaalawehH ! ! !  So . . . TANYA HATI , BUKA MINDA ! !

          ^____^